9 lipca 2010

Na dobrą wróżbę - trzynasty odcinek

Witajcie,
zapraszam na wakacyjny, trzynasty odcinek - tym razem Klasyk polskiej grozy (celowo przez duże "K"). Opowiadanie niesamowite, troszkę groźne i z ponadczasową refleksją, a do tego tym razem mocno eksperymentalna muzyka. Zapraszam:

POBIERZ - Stefan Grabiński - Saturnin Sektor (około 36 minut)

POBIERZ - Muzyka do odcinka

Co ciekawe znam dwie wersje tego opowiadania, ta którą przeczytałem jest o jedno zdanie dłuższa niż inna, którą znalazłem w papierowym wydaniu - chodzi o ostatnie zdanie... czemu skrócono? Nie wiadomo...

Tym razem do słuchowiska dodaję straszny bonus - video, a konkretnie jedną z ekranizacji prozy Grabińskiego. Klimat mroczny i jedyny w swoim rodzaju...










A to tylko jeden odcinek z całej, przepięknej serii "Opowieści niezwykłych" nakręconych niegdyś w Polsce. W przyszłości będą tu kolejne odcinki tego serialu. Na razie chwilowo wyjeżdżam na wakacje, ale możecie liczyć w lipcu na kolejne słuchowisko. Upiornie pozdrawiam i kolorowych koszmarów życzę...

2 komentarze:

  1. Samo opowiadanie zupełnie do mnie nie trafił - może trzeba mieć większą więdzę o kulturze by je w ogóle pojąć?

    Natomiast jeśli chodzi o muzykę - utrzymujesz świetną passę! Może zamieściłbyś tutaj zdjęcie tego niesamowitego Atari Punk Console? Myślę, że każdy słuchacz tego odcinka jest ciekaw jak takie ustrojstwo wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Używasz tak cudacznych urządzeń dźwiękotwórczych, że aż wkręcasz mnie w myślenie o tym jak powstaje muzyka do odcinków. Na początku była ona dla mnie tylko (aż?) tłem wzbogacającym odbiór przedstawianych historii.

    OdpowiedzUsuń

sprawdź komentarz